2020.12.04. - Borbála, Barbara

Alkohol és energiaital

Alkohol és energiaital
Az energiaitalok aranykorát éljük. Egyre többet dolgozunk, több idõt töltünk számítógép elõtt, kevesebbet mozgunk, ebbõl kifolyólag gyakran alacsony energiaszinttel rendelkezünk.

Az egészséges táplálkozás, vagyis a naponta fogyasztott friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával ugyan biztosíthatjuk a szervezet számára szükséges energia-, és vitalitás-utánpótlást, de bizonyos helyzetekben, néhány perc után ható energiadózisra vágyunk. Pl. vezetés közben, lankadó figyelem esetén és egy éjszakai bulikörút elõtt.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

Az energiaitalok olyan üdítõitalok, melyek képesek arra, hogy meghatározott ideig fokozzák a szervezet teljesítõképességét és anyagcseréjét. Összetételüket tekintve szinte mindegyikben fellelhetõ a niacin, B-12, B-6, B-5, B-2 vitamin, koffein, guarana és a ginzeng. Annak ellenére, hogy az ismertetõcímke alkohollal való keverését ellenjavallja, sokan fittyet hánynak a figyelmeztetésre. A Floridai egyetem kutatói igazolták, hogy az energiaital alkohollal való keverése negatív hatást fejt ki a testhõmérséklet szabályozására, az idegrendszerre, a koordinációra, jóval kellemtelenebb másnapossághoz vezet, ráadásul a test is gyorsabban dehidratálódik.

Ez abból adódik, hogy az energiaitalban található nagy mennyiségû koffein stimuláló hatású, míg az alkoholnak - éppen ellenkezõleg - lankasztó hatása van. Miután a koffein kiürül a szervezetbõl, a nagyobb mennyiségben elfogyasztott alkohol nehezebben szívódik fel a szervezetben. Ráadásul az alkohol energiaitallal való keverése esetén, dupla kalóriamennyiséget veszünk magunkhoz. Ezért szakértõk azt javasolják, hogy alkoholfogyasztás esetén lehetõleg mellõzzük az energiaitalokkal való társítását, ehelyett igyunk mellé kísérõként minél több vizet.