rss

  • A Becherovka új ízzel hódít

  • Becherovka Lemond: az eredeti eszencia és egy csipetnyi citrusféle. 2010 tavaszán a Jan Becher Karlovarská Becherovka vállalat új terméket fejlesztett ki több mint 200 év elteltével, Becherovka Lemond néven. Az újdonság az eredeti Becherovka ízvilágára épül, amelyet leheletnyi citrusféle tesz még izgalmasabbá, és ezt továbbfokozza, hogy a cég Lemond Call néven új „rituálét” kíván meghonosítani, amely megkülönbözteti, és könnyen felismerhetõvé teszi a Becherovka Lemond fogyasztóit. A jeges hatást keltõ Lemond palack áprilistól kapható a szuper- és hipermarketekben.

    A jeges hatást keltõ Lemond palack 2010 áprilistól kapható a szuper- és hipermarketekben.

    A kiváló cseh ital, a huszonegy gyógynövény kivonatát tartalmazó Becherovka 200 év után elõször – az eredeti mellett – új ízzel is kapható idén áprilistól Magyarországon, amelynek neve: Becherovka Lemond.. A termék az eredeti gyomorkeserû recept alapján készült, de a különbözõ citrusfélék, a narancs, a citrom és a kumquat a hagyományos gyógynövény likõrök jól ismert kesernyés ízét friss zamatokkal gazdagítják.

    Az újdonság gyártását tavaly kezdték el a cseh Karlovy Vary-ban, és mostantól itthon is fogyaszthatjuk. A Becherovka többek között az egyik olyan gyomorkeserû, amelyet nemcsak a férfiak, hanem a nõk is szívesen isznak, így a frissítõ ízkombinációval még inkább favorit lehet a szeszesitalokat kedvelõk körében, ráadásul az eddig ismert Becherovka (38%) alkoholtartalmánál alacsonyabb (20%) alkoholtartalma miatt a Lemond-ot a fiatalok* is megszeretik. A Becherovka régi és új ízeit sokféleképpen fogyaszthatjuk, de jéghidegen és tisztán a legfinomabb.

    A Lemond mind zamatában, mind a palack kinézetében a frissességet szimbolizálja, hiszen az üveg is jeges hatást keltõ formában kerül a boltok polcaira. Az üde kiszerelés és íz tökéletes lehet arra, hogy már most a nyári partik hangulatába varázsoljuk magunkat.

    A Lemond fogyasztóit az ún. Lemond Call „rituálé” különbözteti meg a többiektõl: koccintáskor a poharat csak a hüvelyk- és kisujjal tartják, ami még inkább hozzájárul a hangulat fokozásához, hiszen néhány ember számára ez nagy kihívást jelenthet.

    Koktélajánlók:

    LEMOND FIZZ
    • Becherovka Lemond
    • friss citrom
    • szóda

    BETON (BEcherovka+TONic)
    • 4cl Becherovka
    • tonik
    • citrom vagy lime
    • jég

    Az egyik leghíresebb cseh koktél. Napjaink egyik kedvenc italát az Expo ’67 világkiállításon mutatták be Montreal-ban.

    *A Pernod Ricard világszerte a felelõs és mértékletes alkoholfogyasztásért folytatott kampány egyik élharcosa. A cég számára kiemelt fontosságú, hogy az alkohol tartalmú italok fogyasztását kizárólag 18 éven felüliek számára ajánlja.

    Hozzá kapcsolódó információk:

    EREDETI ÍZ CSEHORSZÁGBÓL


    Carlsbadliquer Karlovarská Becherovka
    A történet az 1805-ös évben kezdõdött, amikor a karlsbadi "Három pacsirtához" címzett fogadóban maga Plettenberg Mietingen gróf, az akkori divatos elõkelõségek egyike szállt meg. A gróf magával hozta angol orvosát, Dr. Frobrig urat is. A vendéglõ tulajdonosa Josef Becher volt, aki a fogadó mellett egy kis gyógyszertárat is mûködtetett. Frobrig úr unalmas óráiban itt talált egy kis felüdülést, ugyanis kiderült, hogy mindkét férfi szenvedélye a gyógyfüvek, az aromaolajok, és az alkohol keverése. Kísérlet kísérletet követett, és amikor Dr. Frobrig elhagyta Karlsbadot, új barátja egy gyûrött papírdarabkát talált az asztalon, amire a doktor az angolok jól ismert szokása szerint nagyon visszafogottan a következõ szavakat vetette: "Ez egész jónak tûnik." Frobrig urat ezután soha nem látták a cseh fürdõvárosban.

    A gyógyszerész végigolvasta a papírt és rájött, hogy a gyógyfüvek és az alkohol e keverékében van valami zseniális. Becher két egész éven át szinte minden szabad percét annak szentelte, hogy Dr. Frobrig receptjével kísérletezzen. Az eredmény megérte az idõt és a fáradtságot. 1807-ben elkészült az eredeti gyomorkeserû receptje és Josef Becher "cseppek" formájában elkezdte patikájában árulni. Megszületett a Karlovy Vary Becherovka.

    Josef Becher egyre sikeresebb vállalkozását 1841-ig vezette, és lakat alatt tartotta a szesz receptjét. Csak fiának és örökösének, Johann (Jan) Bechernek adta át az ital titkát, akirõl késõbb bebizonyosodott, hogy a recept kitûnõ gyámja és emellett jó képességû vállalkozó is. A régi elavult gépeket korszerû berendezésekre cserélte, új gyárat épített és 1867-re a Becherovka gyártása elérte a teljes kapacitást. Az ital mai neve is tõle származik, és õ bízta meg sógorát, a karlsbadi Karel Laubot, hogy megtervezze a jellegzetes lapos üveget a különleges címkével.
    A Becherovka a csehek számára egy nemzeti ikon. Minden cseh ember ismeri az ízt, a legnépszerûbb gyomorkeserû az országban.

    A titkos recept
    Manapság két ember van a Karlovy Vary gyárban, akik a Becherovka titkos receptjét ismerik, de a cég nem szívesen árulja el, hogy kik azok. Csak a két kiválasztott léphet be a Drogikamr elnevezésû szobába (a nevet elõször a Becher család használta), ahol az ital alapanyagát, a gyógynövényekbõl és fûszerekbõl álló keveréket elkészítik. Ez hetente egy alkalommal történik. A Becherovka gyártásának elsõ lépéseként a gyógyfüvek mérése és keverése ma modern eszközök segítségével történik. A szobát betölti a gyomorkeserûk, a narancshéj, a fahéj, a szegfûszeg, a gyömbér édes illata. A gyógyfüvek háromnegyede külföldrõl származik, míg három növényt kizárólag Karlovy Vary környékérõl szereznek be.

    Ezután a keverékeket zsákokba rakva egy héten keresztül áztatják alkoholban, majd a kivonatot tölgyfahordókba öntik, ahol vízzel, borpárlattal, cukorral és egyéb természetes adalékokkal elegyítik. A hordók mindegyike kézzel készül, és tipikus ovális formája van. A tölgyfa az egyik kulcs a sikerhez, amely a Becherovka jellegzetes színéhez, és ízéhez nagyban hozzájárul. Itt az illatozó elixír 2-3 hónapig érik, majd a külön tölgyfahordókban lévõ nedûket egymással összekeverik. Így érik el, hogy a Becherovka mindig azonos minõségû legyen. Õk azt mondják, hogy a hely maga – Karlovy Vary – rendelkezik egy olyan varázslatos hatással, mely a

    Becherovka eredeti ízét adja
    A Becherovka huszonegy gyógynövény kivonatát tartalmazza. A kivonatokat a legérzékenyebb gyógyszerészeti módszerekkel készítik, ami így megakadályozza azok biológiai potenciáljának csökkenését. A Becherovkát az elmúlt kétszáz évben sokan próbálták hamisítani. A Becher család ugyan két pert is veszített (1869, 1902), mert elfelejtették megújítani védjegyüket, de valójában senkinek sem sikerült utánozni a Becherovka egyedülálló ízét.

    Ajánlott fogyasztás:
    A Becherovkát sokféleképpen fogyaszthatjuk. Jéghidegen önmagában fogyasztva a legfinomabb, de tonikkal, almalével vagy más üdítõkkel keverve is kitûnõ frissítõ, bár a Becherovkát ma már sok helyen koktél formájában is fogyasztják. Különösképpen ajánljuk ezt a módszert azoknak, akik kedvelik az újdonságokat, és szívesen kísérleteznek újabb íz-harmóniák felfedezésével.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Starbucks legdrágább kávéja

    Starbucks legdrágább kávéjaEgy washingtoni férfi születésnapján igazán komoly projektra szánta el magát. Úgy döntött, megkeresi a leges-legdrágább összeállítható terméket a Starbucksban. Végül megtalálta. A kávé ára végül tízezer forint körüli összeg lett, pontosabban számolva 47,3 dollár. - Rengeteg kutatást végeztem - nyilatkozta Bease Chevassus. - A YouTube-on át a Google-ig. De semmit nem találtam, ami 23 dollár felett lett volna. Nem is csoda, hiszen az eddigi rekord is ekörül az összeg körül mozgott.

  • Sangria készítése házilag

    Sangria készítése házilagA boltokban lehet ugyan többfélét is vásárolni, s még spanyol is akad köztük, ám azoknál jobbat is tudunk készíteni. A paella mellé nincs is kellemesebb, mint egy behűtött kancsónyi sangria, mondják a spanyolok. Eredete az idők homályába veszett, tartják Andalúziában, ám annyi bizonyos, hogy népszerűsége a puncsokkal együtt az 1800-as évek arisztokrata partijain kezdett emelkedni. Minden magára adó étteremnek saját receptje van, azonban a vörösbor, a gyümölcsök, a brandy és a jég meglehetősen általános összetevői.

  • Az európaiak negyede egyáltalán nem iszik, de csaknem ugyanennyi vedel

    Az EU-polgárok közel egynegyede - pontosan 24 százaléka - egyáltalán nem ivott alkoholt az elmúlt egy esztendõ alatt, ám azok körében, akik fogyasztottak alkoholt, 29 százalék hetente minimum egy alkalommal legalább öt pohárral is felhajtott - derül ki az Eurobarométer uniós közvéleménykutató intézet felmérésébõl. Az adatsor arról tanúskodik, hogy Portugáliában (42 százalék), Olaszországban (39 százalék) és Magyarországon (35 százalék) a legnagyobb azoknak az aránya, akik teljes következetességgel távol tartották maguktól a poharat - legalábbis az önbevallás szerint.

  • Alacsony kalóriatartalmú italok

    Alacsony kalóriatartalmú italokA nyár a bulik ideje, mindenkinél lecsúszik néhány frissítő. Akik nagyon odafigyelnek az alakjukra, azoknak is van néhány ital amit megihatnak anélkül, hogy a hízásra kellene gondolnunk. Többek között ilyenek a borok is, amiket nem csak egy tökéletes vacsora mellé, hanem önmagukban is bátran fogyaszthatunk. 1 dl minőségi bor 60-90 kalóriát tartalmaz, tehát negyed- vagy harmadannyit, mint ugyanekkora mennyiségű tömény ital. Ráadásul a borok számtalan jótékony hatással bírnak az egészségünkre, kismértékben gyakorlatilag gyógyszerként is tekinthetünk rájuk.

  • A Coca Cola története

    A Cola eredetének igaz történeteMeglepõ, milyen régi és érdekes a mai Coca- és Pepsi-Cola története. 1884-ben egy John Stith Pemberton (1831-1888) nevû amerikai patikus-illatszerész készített elõször szirupfélét a Dél-Amerikai kokacserje leveleibõl, kóladióból cukor és karamell hozzáadásával. A Colára - születésének évében – Pemberton 73 dollár 96 cent értékben adott fel hirdetéseket, tiszta profitja pedig ugyanebben az évben 160 dollárra rúgott. Pemberton nem sokkal késõbb meghalt. Örököseitõl ezután egy Asha Chandler nevû atlantai patikus vásárolta meg a kólaszirup titkát és 1888-ban megalapította a Coca-Cola Corporation-t.

  • Metaxa

    A Metaxát sokan görög brandynek tartják, de mind a gyártási eljárása, íze, fogyasztási javaslatai, karaktere alapján elkülönül a hagyományos brandyktõl. A Metaxa külön kategória önmagában.

    Spyros Metaxa görög úr 1880-ban úgy gondolta, hogy hatalmas lehetõség rejlik a mintegy 5000 éves hagyományokra visszatekintõ görög borkészítésben. Nemcsak jól értett a borokhoz, de kiváló üzleti érzékkel is rendelkezett. 1888-ban Piraeus-ban megalapította a Metaxa márkát.

  • Alkohol és energiaital

    Az energiaitalok aranykorát éljük. Egyre többet dolgozunk, több idõt töltünk számítógép elõtt, kevesebbet mozgunk, ebbõl kifolyólag gyakran alacsony energiaszinttel rendelkezünk.

    Az egészséges táplálkozás, vagyis a naponta fogyasztott friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával ugyan biztosíthatjuk a szervezet számára szükséges energia-, és vitalitás-utánpótlást, de bizonyos helyzetekben, néhány perc után ható energiadózisra vágyunk. Pl. vezetés közben, lankadó figyelem esetén és egy éjszakai bulikörút elõtt.

  • Hűsítő jegeskávé a meleg nyári napokra

    Hűsítő jegeskávé a meleg nyári napokraMeleg nyári napokon a gőzölgő italok helyett a hűsítő italoké a főszerep. Így van ez a kávéval is, azt is inkább hideg formájában fogyasztjuk. Bár egy frissen főzött forró kávéval nem ér fel, egy meleg nyári napon szívesebben pótoljuk vele koffeinadagunk. Készülhet jéggel vagy fagyival, a lényeg, hogy hűsítő legyen. A nyári hőségben évek óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jegeskávé. Elkészítési módja rendkívül változatos, és a legtöbb változata akár otthon is elkészíthető, ezzel meglepve vendégeinket.

  • A vodka fontos koktél alapital

    Koktélok Vodkával: ahogy a neve is mondja: vizecske, pontosabban az élet vize, amely ez esetben az Orosz területekrõl vagy talán Lengyelországból eredt. Történelmi múltját tekintve az egyik legõsibb égetett szeszesital, melyet hajdanán igen frappáns módon nem lepárlással, hanem fagyasztással sikerült az alapanyagot jelentõ cefre lakoholtartalmát koncentrálni. Természetesen napjaink vodkái igen komoly technikai feltételek mellett lepárlással készülnek. A vodka minõségét leginkább meghatározó tényezõk nem elsõsorban az alapanyagban keresendõk, hanem az alapos, többször ismételt szûrési eljárásnak.

  • Különleges módon készül a kvevri bor

    Különleges módon készül a kvevri borA kvevri bor Grúziából ered, habár az egész Kaukázusban elterjedt ital. Különlegességét, pedig főként, a rendhagyó készítési eljárása adja. A ital neve, vagyis a kvevri, az érlelő edényre utal, amiben a bort készítik. Ez egy nagyméretű agyagedény, ami leginkább, egy fületlen amforára emlékeztet. Kvevriben bort készíteni, annak hívei szerint, a borászat egyik legtisztább, legtermészetesebb, és legegyszerűbb módja. Az így készült ital tanninban gazdag, és tartósítószerek nélkül is hosszú időn keresztül megőrzi jó ízét.

  • A whisky története

    Az érlelt gabonapálinka elnevezése Nagy-Britanniában és Kanadában whisky, míg az Egyesült Államokban és Írországban whiskey.

    Az alkohollepárlás technikája már az ókorban ismert volt és mint akkoriban oly sok egyéb alapvetõ ismeret, természetesen Kínából érkezett Európába. A mai értelemben vett whiskyre utaló elsõ írásos emlékek az 1500-as évekre datálodnak.

    Érdekesség képpen, igyekeztünk idõrendi sorrendbe tenni és összegyûjteni a témával kapcsolatos leglényegesebb adatokat és évszámokat.

  • Gyümölcs: banán

    A banán az emberiség egyik legôsibb kultúrnövénye, melynek eredetét Ázsiában kell keresnünk. Hajdanán már Nagy Sándor is kóstolta indiai hadjárata során, ennek ellenére a gyümölcs igazi európai térhódítása csak a 19. században kezdôdött. Ôshazájában a banán a termékenység szimbóluma, de vajon miért? Talán mert a növény állandóan reprodukálja magát, vagy mert gyümölcse fallikus szimbólum… Egy biztos: Indiában az ifjú házasok küszöbére banánleveleket és -termést szoktak helyezni.

  • Tizedik helyet szerezte meg Orosz Ákos a Nemzetközi Finlandia Vodka Kupán

    Tizedik helyet szerezte meg Orosz Ákos a Nemzetközi Finlandia Vodka KupánA tizedik helyet sikerült megszereznie Orosz Ákos mixernek az idei Nemzetközi Finlandia Vodka Kupán, ahol három különböző koktélt kellett mixelnie a versenyzőknek. Orosz Ákos mixer képviselte Magyarországot idén Lappföldön, a XV. Nemzetközi Finlandia Vodka Kupán, miután novemberben megnyerte a magyarországi előválogatót. A 2013-as, jubileumi versenyen az univerzum huszonnyolc legkiemelkedőbb bármixere mutathatta meg képességeit három klasszikus kategóriában.

  • Nem koktél, de pálinka

    a koktél jobb, de a pálinka se kutyaHonnan származik a magyar pálinka?
    A kérdés pontosan úgy hangzik, hogy honnan érkezett a Kárpát-medencébe a desztilláció tudománya, kitõl tanultuk meg ezt a tevékenységet. Három elmélet létezik:

    1. Keletrõl: A õskori magyarok a honfoglalás idején hozhatták a pálinkafõzés tudományát a Kárpát-medencébe. Vannak régészeti emlékek is, melyek alátámasztják, hogy a közép-ázsiai népek készítettetek kumiszból, erjesztett lótejbõl desztillátumot faedényekben.

  • Otthon is készíthetünk jégkását

    Otthon is készíthetünk jégkásátNagyon egyszerűen, kevés hozzávalóból kiváló édességet készíthetünk mi magunk, ráadásul saját ízlésünknek megfelelően. Használhatunk a jégkása elkészítéséhez gyümölcslevet vagy gyümölcsöt is. Ebben az esetben gyümölcsöt használunk, melyet pépesítünk, apróra zúzunk stb, ki hogyan szereti. Lehet ezt csak egy gyümölcsből készíteni, de akár többféle gyümölcsből is. A további teendőn, hogy vízzel és cukorral vegyítjük, majd félóránként megkeverjük/összerázzuk, hogy kásássá fagyjon. És már fogyaszthatjuk is a hűsítő finomságot.

  • Már a pezsgõ sem az igazi

    A "bankárok itala", a Dom Perignon 30 helyett esett a világ legkedveltebb italainak rangsorában, így már nem tartozik a száz legnépszerûbb termék közé.

    A világ legnépszerûbb pezsgõje, a Moët et Chandon, az Intangible Business által összeállított lista tizennyolcadik helyén szerepel, a múlt évhez képest négy helyet esett vissza. Általánosságban elmondható, hogy a pezsgõk veszítettek népszerûségükbõl, mivel a vásárlók igyekeztek olcsóbb italokat vásárolni.

  • Alkoholmentes szirupok

    Klasszikus értelemben a szirup gyümölcsök szörpszerû sûrítménye, ami magában tömény ízû, ragacsos massza. Fogyasztható simán, vízzel hígítva üdítõként is. De miért fogyasztanánk "simán vízzel" kutyulva, ha jeges, díszített formában alkoholos és alkoholmentes koktélok alapanyagaként sokkal nagyobb élményt eredményezhet?!

    Az újabb szirupokat a dinamikusan fejlõdõ koktélvilág igényeit szem elõtt tartva fejlesztették / fejlesztik ki.

  • A Becherovka új ízzel hódít

    Becherovka Lemond: az eredeti eszencia és egy csipetnyi citrusféle. 2010 tavaszán a Jan Becher Karlovarská Becherovka vállalat új terméket fejlesztett ki több mint 200 év elteltével, Becherovka Lemond néven. Az újdonság az eredeti Becherovka ízvilágára épül, amelyet leheletnyi citrusféle tesz még izgalmasabbá, és ezt továbbfokozza, hogy a cég Lemond Call néven új „rituálét” kíván meghonosítani, amely megkülönbözteti, és könnyen felismerhetõvé teszi a Becherovka Lemond fogyasztóit. A jeges hatást keltõ Lemond palack áprilistól kapható a szuper- és hipermarketekben.

  • Cointreau, Cointreau C

    A Cointreau 1849 óta - amióta létrehozták - világszerte elismert ital. A kristálytiszta alkoholok egyik legnépszerûbb képviselõje, melyhez hozzájárul valódi minõsége, 150 éves öröksége, és az, hogy szinte minden bárban megtalálható.

    1849-ben Angersben (Franciaország) Adolphe Cointreau és testvére, Edouard-Jean egy teljesen új alkoholt hozott létre. Edouard-Jean fia, Edouard késõbb rájött, hogy a hagyományos, azaz nem-kristálytiszta likõrök vesztenek a zamatukból, míg a palackokban állnak,...

  • Disney koktélok

    Disney koktélokHa te is szeretted vagy még most is szereted a Disney hősöket, nem kell pusztán a filmekre korlátozni rajongásodat. Egy Codynak nevezett fickónak köszönhetően már ital formájában is élvezheted őket. No, ne kölyökpezsgőre gondoljatok – még csak az kéne -, sokkal inkább igazi, finom, kényeztető, és becsapósan fejbekólintós koktélokat tessék elképzelni! Cody az egyes koktélok megalkotása során igyekezett az adott Disney főhős személyiségét megragadni, és a szánkba adni, ráadásul még az alapanyagokat is elárulja minden egyes koktélnál.