rss

  • De Kuyper: több mint 300 éves családi történet

  • A kezdetek

    Az 1965-ös év rendkívül fontos a De Kuyper számára. Ugyanis Petrus de Kuyper, a De Kuyper vállalat alapítója ekkor vette feleségül Anna Custurst a hollandiai Horst városkában. A vállalat mai vezetõje, Bob de Kuyper egyenes ági leszármazottja a cégalapító Petrusnak, a család tízedik generációjának képviselõjeként. Petrus gin és sör szállítására alkalmas fahordókat, kuipen-eket készített, így kötõdött a szeszesital iparághoz. A család elsõ szeszfõzdéjét fia, Jan vásárolta meg.

    A De Kuyper ginfõzdék, 1965-1914

    Petrus fia, Jan de Kuyper 1729-ben Rotterdamba költözött, ahol italokkal kereskedett és saját szeszfõzdét is üzemeltetett. 1952-ben átvett egy lepárlót Schiedam-ban, a városban, ami a holland gin készítés fellegvára volt. Majd Jan fiai, Johannes és Pieter vásároltak meg egy üzemet Rotterdamban. Így a család fontos szereplõjévé vált a holland gin-piacnak. Még az évszázad elõtt további két szeszfõzdét vettek meg, négyet pedig maguk építettek. Ezzel pedig a õk váltak Rotterdam legjelentõsebb, ginnel foglalkozó családjává.

    A De Kuyper export-orientált vállalatként komoly külföldi partnereket tudhatott maga mellett. A londoni Matthew Clark & Sons például évente a teljes termelés 20-25 százalékát vásárolta fel a cégtõl. De Kanadában is rendkívül népszerû volt a holland gin, így oda is nagy mennyiségben szállított a De Kuyper.

    1900 és 1914 között a cég exportja a duplájára nõtt. Már Nyugat-Afrikába, Nagy Britannia egész területére, Belgiumba, Németországba és Jávára is szállítottak az italból. A megnövekedett kereslet miatt a kedvezõbb adottságokkal rendelkezõ Schiedamba tették át a cég székhelyét. A vállalat a mai napig ebben a városban székel.

    A hanyatlás, 1904-1945

    Bár az elsõ világháborúban Hollandia semleges maradt, a De Kuyper vállalat, mivel jelentõs nemzetközi érdekeltségei voltak, erõteljesen megérezte a háború negatív hatásait.

    1920-ban a család elhatározta, hogy visszaállítja pozícióját a piacon. A napi sajtóban és az idõszaki kiadványokban is hirdettek, valamint márkaképviselõket alkalmaztak, akik vitték a De Kuyper gin jó hírét.

    De új irányba is nyitottak: likõröket kezdtek készíteni. Az 1930-as években mintegy húsz különbözõ ízû likõrt gyártottak, köztük a Cherry Brandy-t, a Triple Sec-et és a Creme de Menthe-et.

    Szesztilalom

    A húszas évekre nehézkessé vált a hatalmas kanadai piacot Hollandiából kiszolgálni. Az ottani protekcionista vámpolitika megnövekedett anyagi terheket rótt az külföldi beszállítókra. Így 1932-ben a De Kuyper leszerzõdött egy kanadai vállalattal és hamarosan megnyitotta üzemét az Észak-Amerikai államban. Az Amerikai Egyesült Államokkal is kötött egy megállapodást, mely a szesztilalom végével lépett életbe, így ott is nyílt De Kuyper szeszfõzde. A második világháború alatt azonban e két üzemével nem volt kapcsolata az anyavállalatnak.

    A De Kuyper a 20. században

    A háború után Hollandiával együtt a De Kuyper is kezdett magához térni. A cég nemzeti koktélversenyeket kezdett szervezni, hogy népszerûsítse az ízletes italok fogyasztását. Eközben az exportjuk is nõtt, Nagy Britanniában pedig ismét betörtek a piacra, ezúttal a Cherry Brandy likõrrel.

    A gazdasági növekedés az 1970-es évekig tartott, amikor is kitört az 1973-as olajválság, ami érzékenyen érintette Hollandiát. A válság következtében az egész világon csökkent a kereslet a szeszesitalok iránt.

    Ám az amerikai piacon a De Kuyper megtartotta korábban kivívott vezetõ helyét a likõrök között.

    1984-ben a De Kuyper piacra dobta a Peachtree-t aminek köszönhetõen egy-kettõre domináns szerepbe került a vállalat. A barackos likõr sikere hatalmas volt, a cég a világ 15 legnagyobb eladási mutatókkal rendelkezõ szeszesital vállalat közé került.

    A Peachtree amerikai diadala után a likõrt bevezették a világ más piacaira is. Japánban és Németországban is hatalmas siker volt az ital.

    Végezetül

    A De Kuyper jelenleg több mint 100 országba exportálja termékeit. A legfontosabb piacok a német, a brit, a japán, a koreai, az olasz, a skandináv, az orosz és az ausztrál.

    Az alapítás óta eltelt több mint 300 év, és a De Kuyper még mindig családi vállalkozás. Az 1980-as években számos termék arculata megújult, 1995-ben teljesen új stílussal jelentek meg az italok, majd 2007-ben ismét új csomagolást kaptak. De a lényeg, az üvegekben rejlõ ital minõsége továbbra is kifogástalan, hogy a fogyasztók minden korttyal érezhessék a több száz éves tapasztalat és hagyomány minden kincsét.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tizedik helyet szerezte meg Orosz Ákos a Nemzetközi Finlandia Vodka Kupán

    Tizedik helyet szerezte meg Orosz Ákos a Nemzetközi Finlandia Vodka KupánA tizedik helyet sikerült megszereznie Orosz Ákos mixernek az idei Nemzetközi Finlandia Vodka Kupán, ahol három különböző koktélt kellett mixelnie a versenyzőknek. Orosz Ákos mixer képviselte Magyarországot idén Lappföldön, a XV. Nemzetközi Finlandia Vodka Kupán, miután novemberben megnyerte a magyarországi előválogatót. A 2013-as, jubileumi versenyen az univerzum huszonnyolc legkiemelkedőbb bármixere mutathatta meg képességeit három klasszikus kategóriában.

  • Egészségesebb a könnyû bor

    A mérsékelt alkoholfogyasztás jót tesz a szívnek, de ha kisebb alkoholtartalmú bort iszunk, akkor a rosszindulatú daganatok kockázatát is csökkenthetjük. A könnyû borok jótékony hatásáról a World Cancer Research Fund (WCRF) legújabb közleménye számol be. Évek óta több tudományos vizsgálat igazolta, hogy a rendszeres, de csupán fõétkezésekhez fogyasztott, egy-egy pohár bor csökkenti a szívinfarktus kockázatát. Más vizsglati adatok viszont azt bizonyították, hogy az alkohol többféle rosszindulatú daganat esélyét fokozza.

  • Néhány érdekesség a koktélokról

    Számos legenda létezik a koktél szó eredetérõl. Az egyik történet szerint Dr. Johnson egyszer egy italt készített barátja, Boswell részére. Borhoz gint kevert, és ezt mondta: "Ha bort szesszel keverünk, akkor egy csodás alkoholt, egy igazi koktélt ízlelhetünk meg." Az italokról is számos érdekes történetet hallhatunk. A martinit, amely nem más, mint gin és egy kis vermut keveréke, az 1880as években a kaliforniai Martinezben találták fel. A Bloody Mary-t, amely ginbõl és paradicsomlébõl készül, az 1930-as években keverték elõször, Harry New York bárjában, Párizsban. Késõbb 1948-ban acapulcói házában rendezett partikon Margarita Samas tekilát, cointreau-t és limeot kevert.

  • Mediterrán koktél dinnyében szervírozva

    Mediterrán koktél dinnyében szervírozvaNincs is jobb annál, mint a nagy nyári kánikulában felvágni egy görögdinnyét és a gyümölcshúst a napozóágyon vagy a teraszon befalni. De mit csináljunk a dinnye héjával?! Ha esztétikusan vágjuk fel a dinnyét (mondjuk félbe vágjuk), a dinnye elfogyasztása után a héjából koktélos poharat is kreálhatunk. A dinnye esztétikus tartója lehet egy epres, tejszínes, szépen feldíszített ital remeknek, egy fincsi koktélnak. Szerezzünk örömet szerettünknek, lepjük meg egy dinnyehéjas koktélcsodával. Ügyeskedjünk, hiszen koktélt készíteni jó mulatság!

  • Öt millió forintos koktél

    Öt millió forintos koktélA Diamonds are Forever nevű koktélt 5 millió forintnyi összegért mérik, így ez jelenleg a világ legdrágább kevert itala. Nem tudni, pontosan milyen márkájú italt tartalmaz a tokiói Ritz-Carlton hotel csúcskoktélja, amelyet a térség legdrágább italaként tartanak számon. Egy biztos: ez a koktél egy Bulgari gyémántot rejt. Miután a vastag pénztárcájú vendég megvásárolta az italt és szerencsésen kihalászta belőle a drágakövet, az ékszermárka tokiói butikjában ingyenesen gyűrűbe foglalják a követ. Eddig összesen két pohár ilyen koktél kelt el.

  • Három hûsítõ koktél a nyári forróságra!

    A nyári bulik és a vízparti nyaralások kihagyhatatlan kelléke a színes és ízletes koktél. A SodaStream szörpökbõl készíthetõ koktélok tárháza kimeríthetetlen, elkészítésüknek csak a fantázia szabhat határt.

    Az igazi felfrissülés!

    Szerezz be egy divatos szódagépet és néhány szörpöt, rendezzetek háziversenyt és találjátok meg az év SodaStream koktélját! Most néhány kiváló, ötletadó recepttel segítünk.

  • Már a pezsgõ sem az igazi

    A "bankárok itala", a Dom Perignon 30 helyett esett a világ legkedveltebb italainak rangsorában, így már nem tartozik a száz legnépszerûbb termék közé.

    A világ legnépszerûbb pezsgõje, a Moët et Chandon, az Intangible Business által összeállított lista tizennyolcadik helyén szerepel, a múlt évhez képest négy helyet esett vissza. Általánosságban elmondható, hogy a pezsgõk veszítettek népszerûségükbõl, mivel a vásárlók igyekeztek olcsóbb italokat vásárolni.

  • Készüljünk a Húsvétra házi tojáslikőrrel

    Készüljünk a Húsvétra házi tojáslikőrrelHúsvét közeledtével mindenki azon gondolkodik, milyen étellel és itallal készüljön az ünnepekre. Ha szeretnénk a vendégeket meglepni valami igazán különlegessel, akkor készítsünk nekik mi magunk tojáslikőrt, amit tálaláskor néhány húsvéti kiegészítővel még fel is dobhatunk. Hozzávalók:
    - fél kiló porcukor
    - fél liter habtejszín
    - fél liter vodka
    - 6 tojás

  • Starbucks legdrágább kávéja

    Starbucks legdrágább kávéjaEgy washingtoni férfi születésnapján igazán komoly projektra szánta el magát. Úgy döntött, megkeresi a leges-legdrágább összeállítható terméket a Starbucksban. Végül megtalálta. A kávé ára végül tízezer forint körüli összeg lett, pontosabban számolva 47,3 dollár. - Rengeteg kutatást végeztem - nyilatkozta Bease Chevassus. - A YouTube-on át a Google-ig. De semmit nem találtam, ami 23 dollár felett lett volna. Nem is csoda, hiszen az eddigi rekord is ekörül az összeg körül mozgott.

  • Dinnyekoktél friss mentával és karamellszósszal rétegzett citromszorbet

    A fagylalt és a dinnye a legkedveltebb nyári hûsítõk. A mesterszakácsok azonban nem elégednek meg csupán azzal, hogy néhány gombóc fagyit vagy pár szelet dinnyét ajánljanak desszertnek - elõbb kissé "megbolondítják" e klasszikus nyári finomságokat, Úgy, ahogyan azt az egyik budapesti ötcsillagos szálloda séfje tette.

    A fagylalt mellett divatba jött ismét a gyümölcssörbet, amelyben nincs tej és ezért tejérzékenyek is fogyaszthatják.

  • Gyömbér

    Eredetileg a trópusi Ázsia esôerdôinek növénye. Miután a rómaiak felfedezték szerelmi hatóerejét, boraikat fûszerezték vele. Angliában gyomornyugtató italokat és sört készítettek belôle, a kínai tengerészek viszont évezredek óta gyömbért rágcsálnak tengeribetegség ellen. Más kultúrák népi hagyományai szerint javítja a memóriát. Az indiaiak az ókorban testet és lelket tisztító szernek tartották, ezért vallásos ünnepeik elôtt gyömbért ettek, mert úgy gondolták, hogy így leheletük isteneik számára kellemes lesz. Ezek a hiedelmek valóban tudományos alapokra épültek, hiszen a gyömbér hatékony szernek bizonyul szédülés, hányinger ellen, valamint növeli az immunrendszer ertôzésekkel szembeni ellenálló képességét is.

  • A cukormentes üdítőkkel kevert koktéloknak intenzívebb a bódító hatása

    A cukormentes üdítőkkel kevert koktéloknak intenzívebb a bódító hatásaEgy előzetes tanulmány eredményei szerint a magas cukortartalmú üdítők némileg késleltetik a részegségérzetet, miközben a cukormentes, diétás üdítőkkel kevert koktélok intenzívebbé tehetik az alkohol bódító hatását. Az előzetes kutatások során az Északi Kentucky Egyetem munkatársai arra a megállapításra jutottak, hogy a gyümölcslevekhez és a cukros üdítőkhöz viszonyítva a diétás italok jobban megnövelhetik a koktélok alkoholtartalmát. A kutatók a különféle koktélok eltérő hatásait a rendőrség által is használt alkoholszondákkal mérték.

  • Az angol vodka a világ legjobbja

    Egy angol vodka a legjobb a világon, noha a vodka elsõsorban Oroszországban és Lengyelországban hagyományos ital. A Herefordshire grófságban készülõ Chase vodkát egy San Franciscóban tartott versenyen egyhangúlag választotta meg 249 közül a legjobbnak az italokat vakon kóstoló bíráló bizottság 30 tagja.

    A versenyben számos orosz és lengyel vodkafajta is indult; ezek részben hatalmas vállalatok készítményei, amelyeket a hagyományoknak megfelelõen búzából vagy rozsból párolnak.

  • Gyümölcs: banán

    A banán az emberiség egyik legôsibb kultúrnövénye, melynek eredetét Ázsiában kell keresnünk. Hajdanán már Nagy Sándor is kóstolta indiai hadjárata során, ennek ellenére a gyümölcs igazi európai térhódítása csak a 19. században kezdôdött. Ôshazájában a banán a termékenység szimbóluma, de vajon miért? Talán mert a növény állandóan reprodukálja magát, vagy mert gyümölcse fallikus szimbólum… Egy biztos: Indiában az ifjú házasok küszöbére banánleveleket és -termést szoktak helyezni.

  • Többet isznak az okosabb és képzettebb nõk

    Egy nagyszabású brit felmérés szerint az egyetemet végzett nõk csaknem kétszer olyan gyakran isznak alkoholt, mint képzetlenebb társaik. A férfiaknál is van összefüggés a képzettség és az alkoholfogyasztás között, csak ott sokkal kisebb a különbség a képzettek és a képzetlenek fogyasztása között.

    A felmérést a Londoni közgazdasági egyetem végezte. Sok ezer olyan férfi és nõ életét követték nyomon, akik mind 1970-ben születtek, ugyanazon a héten.

  • Forró italok a hűvös napokra

    Forró italok a hűvös napokra Télen sem kell lemondanunk kedvenc italunkról, legfeljebb annak hőmérsékletét célszerű az időjáráshoz igazítanunk. Így válthatja fel a nyári jeges teát a forró tea, a koktélt a grog (forró fűszeres rumos ital), a hosszúlépést pedig a forralt bor, sőt tőlünk északabbra a sört is szokás melegítve, mézzel inni. A forró téli italok felgyorsítják a véráramot, ezért érezzük úgy, hogy melegség önt el bennünket. A fagyoskodó, télen is szabadban dolgozó emberek rájöttek, hogy a meleg és az alkoholos italok kombinációjával vészelhető át legkönnyebben a hideg.

  • Sör, nem szokványos, de jó alapanyag

    A letisztultság csodája, az egyszerûség netovábbja, az ízlelõbimbók kacér csábítója. Összekeverés és díszítés nélküli ízorgia.

    A sörös koktélokat általában nem lehet megtalálni itallapokon, és nagyon kevesen készítik el õket. Viszont otthon annál nagyobb örömmel lehet elkészíteni.

    Végy hozzá sok sört, fantáziát, és sok bátorságot, hiszen némelyik eléggé ütõs fajta! Gatyákat felkötni, lássuk mit lehet kihozni a folyékony kenyérbõl! :)

  • Drambuie

    A Drambuie név egy kelta kifejezésbõl ered, melynek jelentése: "az ital, mely megelégedéssel tölt el". Ez volt az elsõ likõr, amelynek fogyasztását engedélyezték a Lordok Házában.

  • Luxushotel leánykérõ koktéllal

    A londoni ötcsillagos Sanderson hotelben 61 ezer forintot érõ koktélkülönlegességgel teszik még különlegesebbé a lánykérést. A friss szilvából készült, hibiszkusz nektárral ízesített italt flõtében és ezüst tálcán szolgálják fel, ára 61 ezer forintnyi font. A londoni Sanderson hotel Bíbor Bárjában kimondottan lánykéréshez találtak ki egy különleges koktélt, amelynek színénél csak az ára megdöbbentõbb. A friss szilvából készült, hibiszkusz nektárral ízesített, 1995-ös évjáratú Dom Perignon Oenotheque pezsgõvel megbolondított italt két míves Baccarat flõtében és ezüst tálcán szolgálják fel.

  • Mézes-vaníliás limonádé

    Mézes-vaníliás limonádéA nyári forróságban az egyik legkedveltebb frissítő a limonádé, mind a gyerekek, mind a felnőttek körében is. Gyorsan és egyszerűen elkészíthető, nem igényel különösebb energiát, időt vagy felszereltséget, mégis finom és bármikor, bárhol fogyasztható. Népszerűségének köszönhetően már számos variáció készült a klasszikus citromos változatra, fogyaszthatjuk szénsavas- vagy mentes vízzel, szódával, alkohollal vagy anélkül. Íme az egyik ezek közül a különös limonádék közül a mézes-vaníliás változat. De ízlés szerint még rengeteg módon variálható ez az egyszerű klasszikus ital.