Adó1.Net   -  1%.info   -  Utazás   -  Humor   -  Állatbarát   -  Recept KLUB   -  Sci-Fi   -  Buli   -  +18   -  Parti Szerviz   -  Ingyen Weblap!   -  Adó 1%

   
 Szia Idegen!· Regisztráció 2012. máj. 18., péntek - Erik, Alexandra 

Szavazás

Melyik a kedvenc koktélod?

Cosmopolitan
Cuba-Libre
Mojito
B52
Long Island Ice Tea

Koktélreceptek

Alapismeretek

Likőr alapú koktélok

Tequila alapú koktélok

Gin alapú koktélok

Vodka alapú koktélok

Rum alapú koktélok

Pezsgő alapú koktélok

Whiskey alapú koktélok

Cognac / brandy alapú koktélok

Long drinkek, alkoholmentes koktélok

Tanulmány az energiaitalok kockázatáról

Érdekességek

«Előző cikk |Véletlen cikk| Következő cikk»
Dátum: 2010. nov. 18., csütörtök - 16:40, Módosítva: 2010. nov. 18., csütörtök - 16:40
Szerkesztette: preston
Share/Bookmark

  nyomtat

A népszerű energiaitalok mindegyike több koffeint tartalmaz, mint egy kávé, alkohollal való kombinációjuk pedig különösen aggodalomra ad okot - állapították meg amerikai kutatók.

Mint John Higgins kutatásvezető, a Texasi Egyetem munkatársa elmondta, az energiaitalok koffeintartalma 70 és 200 milligramm között van dobozonként, míg egy csésze erős kávéban 40-től 150 milligramm koffein található. Még nagyobb probléma, hogy az összetevők, így a guarana, taurin, gyógynövények, ásványi anyagok és a vitaminok egy része kölcsönhatásba léphet a koffeinnel.

Aggodalomra az ad okot, hogy ezek a kölcsönhatások befolyásolhatják a szívritmust, a vérnyomást, sőt még a mentális állapotot is, különösen akkor, ha nagyobb mennyiségben vagy alkohollal együtt fogyasztják.

Higgins és kutatócsoportja az energiaitalokra és összetevőikre vonatkozó, 1976 és 2010 közötti orvosi irodalmat tekintette át. Viszonylag kis számban találtak ideillő tanulmányokat, ezek azonban azt mutatták, hogy az energiaitalok emelik a vérnyomást és a szívritmust. Szívroham, görcsroham vagy halál anekdotikus esetként szerepelt a vizsgálatokban.

Norvégiában, Dániában és Franciaországban betiltották a Red Bull energiaitalt, miután egy állatkísérletben azt találták, hogy a taurinnal táplált patkányok bizarr viselkedést mutattak, szorongtak, sőt öncsonkítás is előfordult náluk. Higgins és csoportja szerint az embernél is kapcsolatot találtak a szer fogyasztása és a kockázatkereső viselkedés között.

A kutatók arra figyelmeztetik az energiaitalokat fogyasztó sportolókat, hogy az ital koffeintartalma és más hatóanyagai miatt szervezetük súlyosan dehidratálódhat. Ezért inkább a vizet vagy a sportitalokat ajánlják folyadékpótlásra. A nem sportolóknak azt javasolják a szakemberek, hogy napi egy doboz energiaitalnál ne igyanak többet, soha ne keverjék alkohollal, és mozgás után igyanak sok vizet, a magas vérnyomással élő emberek pedig teljesen kerüljék fogyasztását.


A rovat további cikkei

» Szexi koktélok: Sex on the beach, Pina Colada és az Orgazmus
» Szilveszteri Bólé
» Pezsgőkoktélok nem csak Szilveszterre!
» Kávé - mitől biokávé a biokávé?!
» Kevés alkoholt tartalmazó frissítők meleg nyári napokra: a fröccs remek kánikula ellen
» Sörfogyasztási szokások Magyarországon
» Egy pohár ital lehet az egészség kulcsa
» Szerelmi koktél Valentin napra - szerelmedtől szerelmednek finomat
» Tanulmány az energiaitalok kockázatáról
» Naponta két pezsgőspohárnyi pezsgő jót tesz az ereknek
» Antibiotikum-tartalmú sört főztek az ókori núbiaiak
» Az angol vodka a világ legjobbja
» Több alkoholt fogyasztanak Európában, mint a világ többi részén
» Húszat kóstolhatunk egy üveg whisky áráért
» Kávés titkok
» Már a pezsgő sem az igazi
» Az európaiak negyede egyáltalán nem iszik, de csaknem ugyanennyi vedel
» A Magyarok isszák a harmadik legtöbb alkoholt
» Többet isznak az okosabb és képzettebb nők
» Pezsgők húsvétra

Hozzászólások:

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. A bejelentkezéshez regisztrálnod kell magad, amit itt tehetsz meg.

Képajánlat

Cranberry Kick
Cranberry Kick