Adó1.Net   -  1%.info   -  Utazás   -  Humor   -  Állatbarát   -  Recept KLUB   -  Sci-Fi   -  Buli   -  +18   -  Parti Szerviz   -  Ingyen Weblap!   -  Adó 1%

   
 Szia Idegen!· Regisztráció 2012. máj. 18., péntek - Erik, Alexandra 

Szavazás

Melyik a kedvenc koktélod?

Cosmopolitan
Cuba-Libre
Mojito
B52
Long Island Ice Tea

Koktélreceptek

Alapismeretek

Likőr alapú koktélok

Tequila alapú koktélok

Gin alapú koktélok

Vodka alapú koktélok

Rum alapú koktélok

Pezsgő alapú koktélok

Whiskey alapú koktélok

Cognac / brandy alapú koktélok

Long drinkek, alkoholmentes koktélok

Naponta két pezsgőspohárnyi pezsgő jót tesz az ereknek

Érdekességek

«Előző cikk |Véletlen cikk| Következő cikk»
Dátum: 2010. szept. 16., csütörtök - 15:45, Módosítva: 2010. szept. 16., csütörtök - 15:45
Szerkesztette: preston
Share/Bookmark

  nyomtat

A mértékletes pezsgőzés egészséges és védi a szívet, ezt bizonyította egy brit-francia vizsgálat. A lelkes önkénteseken végzett tanulmány eredményeit a British Journal of Nutrition közölte.

Korábbi vizsgálatok arra utaltak, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás, elsősorban a az ebéd és vacsora kísérőjeként elfogyasztott 1-1 dl vörösbor szívvédő hatású. A kutatások szerint a mértékletes borivóknak jobbak az életkilátásai, mint az absztinenseknek. Az angol Reading városának egyetemén Jeremy Spencer és munkatársai évek óta foglalkoznak ezzel a kérdéssel.

Három éve olasz kutatókkal együttműködésben azt találták, hogy a központi idegrendszer betegségeit, az agyi katasztófa utáni állapotot vagy az Alzheimer-kórt pezsgővel eredményesen lehet javítani.

A brit munkacsoport most francia táplálkozáskutatókkal együtt tovább tanulmányozta ezt a témát. Arra voltak kiváncsiak, hogy pezsgőfogyasztás után hogyan alakul a keringési rendszerben a véráramlás, változik-e az erek tágulékonysága. A vizsgálati alanyok az egyetem környékén lakó egészséges önkéntesek voltak, akiket arra kértek, hogy legalább 48 órán át ne igyanak semmiféle szeszt, és ne egyenek olyan ételeket, melyek a borokban előforduló értágító anyagokat tartalmazhatnak.

A szigorú, tudományos igényességgel végzett tanulmányban a vizsgálatra érkezőket sorsolással osztották két csoportba. Egyik csoport tagjai megittak 375 milliliter pezsgőt, vagy ugyanannyi alkoholt, cukrot és savat tartalmazó, kontrollfolyadékot. A három napig tartó mérések és laboratóriumi meghatározások után 28 nap szünet következett.

A szünet után a vizsgálat résztvevői visszatértek, és aki pezsgővel kezdte, az másodjára a cukrozott italt kapta, aki pedig a kontrollcsoport tagja volt, pezsgőzött. A két mérés eredményeit hasonlították össze a vizsgálat befejezésekor.

Mint kiderült, a pezsgőben található biológiailag aktív anyagok, a polifenolok, melyek a vörösbor kedvező hatását is adják, növelték az erek falát tágító nitrogén-monoxid kiválasztását, és ezért a pezsgős napon a kar ereiben a véráramlás fokozódott.


A rovat további cikkei

» Szexi koktélok: Sex on the beach, Pina Colada és az Orgazmus
» Szilveszteri Bólé
» Pezsgőkoktélok nem csak Szilveszterre!
» Kávé - mitől biokávé a biokávé?!
» Kevés alkoholt tartalmazó frissítők meleg nyári napokra: a fröccs remek kánikula ellen
» Sörfogyasztási szokások Magyarországon
» Egy pohár ital lehet az egészség kulcsa
» Szerelmi koktél Valentin napra - szerelmedtől szerelmednek finomat
» Tanulmány az energiaitalok kockázatáról
» Naponta két pezsgőspohárnyi pezsgő jót tesz az ereknek
» Antibiotikum-tartalmú sört főztek az ókori núbiaiak
» Az angol vodka a világ legjobbja
» Több alkoholt fogyasztanak Európában, mint a világ többi részén
» Húszat kóstolhatunk egy üveg whisky áráért
» Kávés titkok
» Már a pezsgő sem az igazi
» Az európaiak negyede egyáltalán nem iszik, de csaknem ugyanennyi vedel
» A Magyarok isszák a harmadik legtöbb alkoholt
» Többet isznak az okosabb és képzettebb nők
» Pezsgők húsvétra

Hozzászólások:

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. A bejelentkezéshez regisztrálnod kell magad, amit itt tehetsz meg.

Képajánlat

Vörös narancs koktél
Vörös narancs koktél